تبلیغ وینک مگ

در زمان بارداری چه بخوریم؟

در این پست از سایت یکی یه دونه مواردی نظیر خوردن سالم برای بارداری،مواد مغذی مهم در بارداری،غذاهایی که از بارداری جلوگیری می شود

خوردن سالم برای بارداری

اگر باردار هستید ، 2 وعده میوه را هدف قرار دهید. 5 وعده گیاهخواری؛ 2½ خدمات لبنیات یا جایگزین ها؛ 8½ خدمات غلات؛ و 3½ وعده های گوشت بدون چربی ، آجیل و حبوبات.لازم نیست چیزهای بیشتری بخورید. با هدف خوردن غذاهای متنوع غذای سالم از جمله مقدار زیادی آب و سبزیجات ، مصرف مواد مغذی خود را افزایش دهید .در دوران بارداری ، دیگر نیازی به جلوگیری از غذاهای آلرژی زا که به آنها حساسیت ندارید – به عنوان مثال ، بادام زمینی یا تخم مرغ است.
مواد مغذی مهم در بارداری چه چیزهایی هستند
گزینه های کلسیم اضافی در دوران بارداری شامل شیر کم چربی ، ماست ، پنیرهای سخت و نوشیدنی های سویا غنی شده است.برای پروتئین ، گوشت بدون چربی ، تخم مرغ پخته شده ، ماهی قزل آلا یا ماهی تن ، لوبیا ، آجیل ، عدس ، نخود و توفو را امتحان کنید.غذاهای دارای آهن شامل گوشت قرمز بدون چربی و کنسرو ماهی تن است. غذاهای دارای آهن و فولات شامل لوبیا ، سبزیجات دارای برگ سبز ، توفو ، غلات صبحانه غنی شده ، غذاهای سبوس دار و آجیل هستند.

توی دوران حاملی چه مواردی رو باید پرهیز کنید؟

ماهی های 
پر از جیوه مانند پوسته پوسته و مارلین را به 1 وعده یک شب اختصاص دهید. 
کافئین را محدود کنید.

با پرهیز از خوردن غذای سرد ، پنیرهای نرم ، تخم مرغ های خام و غذاهای پخته شده ، به ویژه گوشت ، لیستریا و سالمونلا را کاهش دهید . مواد غذایی را از نظر بهداشتی ذخیره و آماده کنید.مقدار غذاهای قندی و چرب که می خورید را محدود کنید. هرگز در هنگام بارداری الکل ننوشید .

→ خواندن مطلب قبلی

جنین در هفته بیستم بارداری چگونه است؟

خواندن مطلب بعدی ←

وزن و قد جنین در هفته بیست و یکم بارداری چقدر است؟

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *