تبلیغ وینک مگ

مراقبت های بارداری

یک مرور کلی در خصوص بارداری
آنچه در این مقاله یکی یه دونه مشاهده میکنید
اگر فکر می کنید باردار هستید ، پزشک معالج خود را فوراً ببینید.
ورزش منظم ، تغذیه سالم و خوابیدن در کنار بارداری برای شما و کودک شما مناسب است.
انتظار تغییرات عاطفی و جسمی در دوران بارداری ، از جمله سینه های لطیف ، موهای ضخیم تر و بیماری صبحگاهی را دارید.
در صورت نیاز به پشتیبانی ، با پزشک ، ماما یا مشاور خود صحبت کنید.

مراقبت از بارداری: شروع کار

اگر به تازگی فهمیده اید یا فکر کرده اید که باردار هستید ، پزشک معالج خود را فوراً برای شروع مراقبت از بارداری خود ببینید. پزشک عمومی شما:

تأیید کنید که باردار هستید
انجام آزمایشات معمول ، از جمله آزمایش خون
سلامتی خود را بررسی کنید
در مورد گزینه های مراقبت از بارداری با شما صحبت کنید
شما را به متخصصان بهداشتی که می خواهید از شما مراقبت کنند یا مکانی که می خواهید زایمان کنید ، ارجاع دهید.
این ایده خوبی است که با پزشک معالج خود در مورد “تداوم مراقبت” صحبت کنید . این در شرایطی است که همان شخص ، یا گروهی از افراد ، شما را از طریق بارداری ، زایمان و زایمان مراقبت می کند. زنان در صورت داشتن استمرار مراقبت ، از مراقبت از بارداری خود شادتر هستند.

می توانید گزینه های مراقبت از بارداری را در راهنمای انتخاب تولد ما مقایسه کنید . و هنگامی که تصمیم به مراقبت از بارداری گرفتید ، باید در اوایل رزرو کنید.

این مهم است که از همان ابتدا به ملاقاتهای قبل از تولد خود مراجعه کنید ، بنابراین پزشک یا ماما می توانند بررسی کنند که شما و کودک شما چگونه می روید. این شامل پیگیری رشد کودک و تماشای شما در هرگونه مشکلات سلامتی یا خطرات است.

قرارهای قبل از تولد همچنین فرصتی برای تصمیم گیری در مورد مواردی مانند آزمایش در بارداری هستند . برخی از این قرارها و آزمایشها باید در زمانهای خاصی اتفاق بیفتد.

در بارداری سالم و سالم بمانید
فعالیت بدنی در بارداری
فعال بودن بدنی در حین بارداری برای شما و نوزادتان مفید است. این می تواند به شما در وزن سالم کمک کند ، برای تولد قوی باشید و استرس را کاهش دهید.

اگر از بارداری غیر عادی سالم هستید ، احتمالاً می توانید در طول دوران بارداری با ورزش سبک تا متوسط ​​ادامه دهید – اما ابتدا با ماما یا پزشک خود مشورت کنید. راه رفتن سریع یا شنا گزینه های خوبی است. برای بیشتر روزهای هفته حدود 30 دقیقه هدف داشته باشید.

بی اختیاری

خواب در دوران بارداری
امن ترین وضعیت خواب در دوران بارداری در کنار شما است ، زیرا این موقعیت خطر زایمان را کاهش می دهد . این امر به ویژه در سه ماهه سوم اهمیت دارد.

بهتر است وقتی می توانید در سمت چپ خود بخوابید. خوابیدن در سمت چپ شما می تواند جریان خون و مواد مغذی را به کودک شما افزایش دهد.

برای راحت خوابیدن در کنار خود ، سعی کنید یک بالش بین پاها و دیگری را در پشت خود قرار دهید. این می تواند کمر درد را کاهش داده و از آن جلوگیری کند.

اگر در طول شب از پشت خود بیدار شوید خوب است. فقط بخوابید تا کنار خود بخوابید.

خوردن سالم در دوران بارداری
خوردن سالم به شما کمک می کند احساس خوبی داشته باشید و به کودکتان عناصر غذایی مورد نیاز برای رشد را می دهد.

بخورید:

فیبر معدنی ویتامین ها
پروتئین کلسیم
اسیدهای چرب امگا 3 آهن
سعی کنید میان وعده های کوچک و سالم که قند و چربی کم دارند را انتخاب کنید.

شاید بخواهید درباره بارداری سالم برای خانمهای دارای اضافه وزن بیشتر بخوانید .

غذاهایی که در دوران بارداری باید از آن جلوگیری
کنید برای سلامتی و سلامتی کودک بهتر است از خوردن غذاهای سرد (مانند کلولا )

→ خواندن مطلب قبلی

هفته چهل بارداری – پایان بارداری

خواندن مطلب بعدی ←

بارداری کم خطر – بارداری پر خطر

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *